4012261401 |
La matemàtica que s'aprèn tocant |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/1/2022 - 25/3/2022 (15 hores) de h a h |
|
ESC Ribatallada |
|
c. Canonge Joncar, 56 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 17/01/2022 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
És una activitat pensada per a millorar el model d’ensenyament i aprenentatge de les
matemàtiques manipulatives i competencials.
Els diferents materials i propostes mostrats seran presentats i justificats sota un context
curricular i de desplegament d’habilitats i dimensions matemàtiques.
|
| |
Objectius |
- Descobrir materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats matemàtiques corresponents a cada cicle.
- Observar els continguts i competències que els currículums marquen per a cada cicle oferint a les mestres la seguretat necessària que sentir-se autores i creadores del procés didàctic de les matemàtiques.
- Contemplar l’observació continuada de l’alumnat per ajustar la pràctica didàctica i atendre la diversitat.
- Donar eines per a valorar els recursos ja existents al centre continuant en un procés evolutiu de reflexió i millora de la didàctica de les matemàtiques.
- Empoderar a les docents envers els continguts que ofereix als infants i reforçar el vincle entre les mestres i les matemàtiques
|
| |
Continguts |
Els continguts d’aquest curs s’estructuren en relació a les característiques i necessitats dels infants en cada etapa, què ens demana el currículum i quins recursos tenim per desplegar-ho (mirada enfora), i quina és la part que ens toca cuidar com educadors (mirada endins).
- Organització de les propostes, temporització i durada d’aquestes.
- L’avaluació
- L’atenció a la diversitat en l’acompanyament de les propostes.
- Paper del mestre en relació a l’acompanyament.
|
| |
Formador/a |
Lara Giménez
|
| |
Avaluació |
- Qüestionari de satisfacció i percepció de transferibilitat en finalitzar la formació, de tots els assistents i de l'ED
- Elaboració d'un document que reculli els acords metodològics.
- Proposta de com es farà la transferència a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament.
- Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació.
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/01/2022 |
|
|
Sessió 2 |
dilluns |
24/01/2022 |
|
|
Sessió 3 |
dilluns |
31/01/2022 |
|
|
Sessió 4 |
- |
- |
|
|
Sessió 5 |
- |
- |
|
|
Sessió 6 |
- |
- |
|
|
Sessió 7 |
dilluns |
07/02/2022 |
|
|
|
| |